جشنواره تجسمی جوانان در مقبره الشعرای تبریز آغاز شد بازگشت
مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان روز جمعه 26 مرداد ماه در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور مدیران و هنرمندان در مقبره الشعرای تبریز آغاز شد.
در این مراسم هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، رضوان صادق‌زاده دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، عبدالرحیم سیاهکارزاده رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و استادان کارگاه‌ها و 100 هنرمند پذیرفته شده در جشنواره حضور داشتند.
هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی به جای سخنرانی در افتتاحیه متنی از خاطرات روزهای دور و اتفاقات امروز خواند.
رضوان صادق‌زاده؛ دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان گفت: در سال 2018 تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام معرفی شده است و جای خوشحالی است که این دوره از جشنواره در تبریز برگزار می‌شود.
محمد محمدپور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یک رویداد بسیار مهم در عرصه هنرهای تجسمی کشور است، گفت: مکانی که هم اکنون در آن حضور داریم مدفن 410 شاعر، عارف و ادیب ایرانی در طول هزار سال گذشته است و هم اکنون همه آنها میزبان شما هستند. افتخار می‌کنیم که شما هنرمندان در شهر ما حضور دارید.
محمدپور افزود: تبریز در طول تاریخ مبدا تحولات بسیار بزرگی بوده است. دو دوره باشکوه نگارگری در زمان ایلخانیان و صفویان در تبریز شکل گرفت و نمونه‌های بسیاری از این دست باعث شد که تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شود.
کارگاه های سه روزه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از امروز تا 29 مردادماه برگزار می شود و 100 هنرمند جوان در این کارگاهها حضور دارند.بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تا ۳۰ مرداد ماه در تبریز ادامه دارد.
تاریخ خبر:  1397/05/27